Jak vyzrát na dobu jedovou

Ve všem co nás obklopuje a s čím se denně potkáváme je chemie:

  • Bydlíme v obydlích složených z chemických látek.
  • Obklopujeme se věcmi, které jsou plné chemie.
  • Pijeme zamořenou vodu plnou chlóru, hormonů a antibiotik.
  • Dýcháme vzduch plný jedovatých plynů.
  • Jíme jídlo obsahující spousty hnojiv, postřiků, konzervačních látek, barviv a umělých náhražek.
  • Oblékáme si oblečení ze syntetických materiálů obsahující chemická barviva.
  • Používáme drogerii od hlavy až k patě plnou ingrediencí, které ani neznáme.
  • Užíváme bez rozmyslu spousty farmak…

A mohli bychom pokračovat dál a dál než by byl výčet úplný.

Žijeme v chemické době, době jedové.

Jednotlivé chemikálie mohou být samy o sobě v určitých dávkách neškodné a nemusí mít žádný vliv na naše zdraví.

Ano, ale nikdo už nezná dopad koktejlového efektu, tj. vlivu více chemických látek působících na organismus současně.

Do těla dostáváme denně dávku látek, bez kterých se obejdeme, a které nám rozhodně neprospívají.

Každé druhé dítě trpí nějakou alergií, vzrůstá počet autoimunitních a chronických onemocnění a tzv. civilizačních chorob. Hledejme v tom souvislosti!

S příchodem našeho dítěte na svět jsme se dopady okolního prostředí na nás začali více a více zabývat, protože nám není lhostejné naše zdraví a zdraví našich blízkých. Jako jedinci asi příliš neovlivníme kvalitu vzduchu, který dýcháme, ale je toho spoustu, co ovlivnit můžeme a dokonce velmi jednoduchými kroky.

Smysl má zabývat se tím, co cítíme jako klíčové a kde jsme schopni udělat postupně takové změny, které ve svém důsledku sníží chemickou zátěž na náš organizmus.

A co je to TO klíčové? My jsme začali potravinami, teď řešíme péči o tělo a úklid domácnosti. Jako vedlejší efekt se ruku v ruce s tím přidává změna myšlení a životní filosofie.

Nakazili jsme vás a máte chuť také něco změnit, jen nevíte jak na to? Možná vám pomůže pár našich tipů:

  • Začněte se zajímat o složení všeho co používáte na denní bázi.
  • Nebuďte ve stresu ze zjištění co všechno by bylo potřeba změnit, je toho opravdu hodně.
  • Dělejte změny postupně, nezahlťte se vším najednou.
  • Vyberte si první oblast a až když máte pokryto 80% přejděte do oblasti další.
  • Nejprve si vyberte to, co dokážete změnit rychle bez složitějšího průzkumu.
  • Složitější změny dělejte až v dalších fázích.
  • Vždy si najděte adekvátní náhradu, se kterou budete spokojení a až poté přestaňte používat to původní.
  • Najděte si ve svém okolí někoho stejně smýšlejícího, s kým se budete podporovat a sdílet si informace.
  • Využívejte ke získávání informací a podpory skupiny na sociálních sítích, např. na Facebooku existují skupiny, ve kterých si členové sdílí informace o veganství, doma vyráběných přípravcích atd.
  • Za každou změnu se odměňte😀

Změna, i když bude minimální a ne zcela dokonalá, znamená přínos.

Tak co? Jdete do toho? 😉 Začněte už dnes…ne zítra, ne za týden, ale udělejte pro sebe něco hned.

Vyberte si jednu věc, kterou používáte každý den např. zubní pastu a tu vyměňte.

Chcete více informací?  Kontaktujte nás, rádi nasdílíme své zkušenosti.

Zaujalo vás téma zdravé rodiny? Přečtěte si také Jak prát a odlehčit sobě, peněžence i životnímu prostředí Jak mýt nádobí dočista dočista a snížit zátěž na zdraví a rozpočet a Jak začínat s příkrmy

 

4 thoughts on “Jak vyzrát na dobu jedovou

  1. Ester Reply

    Dobry clanek, Dani. Mam novy krok dopredu: vlastni vyroba pracich prostredku. Chces recept?

    • Daniela Kunz Post authorReply

      Děkuji Esterko. článek o praní už je ve výrobě, těš se! Recept pošli, ráda kouknu.

  2. Jan Reply

    Holky, kde byste byly bez chemie.
    Chcete recept na zdravý životní styl? Všeho s mírou! Ale jak poznat správnou míru věcí…
    Držím Vám palce a těším se na další příspěvky.

    • Daniela Kunz Post authorReply

      No právě Honzo, ta míra je už dost překročena 😢 v honbě za maximalizaci zisků.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *